Hidup Bukan Highway

Bukan sekadar melepak kosong..

Promosi Handphone Samsung Ch@t 322



Post hari ni just nak share sikit info pasal handphone. Sebelum ni aku dan isteri jalan-jalan kat Sungai Wang sebab nak survey handphone untuk mak mertua. Kami ada cadangkan kat dia nak dapatkan handphone dual sim sebab mak mertua pakai dua nombor, Celcom dan Maxis. Jadi instead kena bawak dua phone, baik guna satu phone tapi boleh support dua line.

Phone dual sim ni ada dua jenis, iaitu 'dual sim standby' ataupun 'select standby'. Dual sim standby maksudnya kita boleh menerima panggilan menerusi kedua-dua sim secara serentak, manakala select standby, kita perlu menentukan terlebih dahulu sim yang hendak digunakan.

Kriteria kami ialah phone mesti dual sim standby. Macam kebanyakan orang tau, fungsi dual sim standby ni kebanyakan ada pada pada phone China je, dah la murah plak tu. Kalau ada nama-nama besar macam Samsung, Nokia, Sony Ericsson keluarkan, dah tentu harga tak boleh compare dengan phone China yang memang murah.

Tapi, Samsung telah mengeluarkan handphone dengan fungsi dual sim standby dengan harga yang mampu dimiliki. Kualiti handphone Samsung memang bagus dan interface juga dah banyak berubah berbanding dulu. Handphone itu ialah Samsung Ch@t 322, yang menggunakan rekabentuk QWERTY. 

Kami dah pun membeli phone tersebut dengan harga promosi, iaitu RM359. Memang berbaloi. Ada jugak orang komen yang phone tu tak boleh dual sim standby, kononnya Samsung tulis je lebih. Tapi kami dah test memang phone tu boleh menerima panggilan menerusi kedua-dua sim. Bila ada panggilan masuk, skrin akan menunjukkan sim yang menerima panggilan. Sama jugak untuk terima SMS.

Bila nak buat panggilan, kita cuma perlu pilih nak guna Sim 1 atau Sim 2 melalui butang 'select sim' pada sebelah kanan handphone. Lepas tu terus buat panggilan macam biasa. Memang mudah. Mak mertua aku pun dah pandai guna phone tu. Untuk spesifikasi phone, boleh klik sini.


Samsung juga ada buat promosi untuk telefon pintar model yang lain. Mungkin ini sejajar dengan belanjawan 2011 yang memansuhkan cukai telefon bimbit. Sesiapa yang berminat nak beli handphone Samsung baru, inilah masanya.. =)

p/s: saya bukan jual handphone hokey..cuma nak share info jer..

1 komen:

Kak H said... Best Blogger Tips

Eh.. Nak tanya. Nak jugak beli hp ni. Camera dia okay tak? Cuba tangkap gambar dan masukkan kat sini. Nak tengok gambar tu jelas atau tidak.

Boleh pergi ke blog saya --> kasihbuatsayang.blogspot.com TQ

Post a Comment

Bagi la komen sikit yer..

Followers

Klik dan Join Mereka

Blogged.my Kedai Backlink,Backlink Percuma

Blog Stats

feedburner

Komen terbaru

Suka Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...