Hidup Bukan Highway

Bukan sekadar melepak kosong..

Handphone dual sim keluaran Nokia

Salam hormat pembaca blog semua. Hari ni aku nak share sikit cerita pasal handphone baru keluaran Nokia yang mempunyai keupayaan dwi-sim (dual sim). Sebelum ni, handphone dual sim cuma boleh dapat daripada kebanyakan handphone buatan China. Rasanya Samsung je antara company besar yang berani invest dalam fungsi dwi sim ni.

Jadi mungkin Nokia rasa sedikit tergugat dengan kedudukan sekarang, dengan itu lahirlah model baru yang yang diberi nama Nokia C2-03. Model ini dikendalikan oleh sistem operasi Series 40, yang mana Series 60 merupakan operasi sistem untuk model Symbian.  Selain berkeupayaan dual sim, Ia turut menggabungkan teknologi Touch and Type (tekan dan taip).

Antara spesifikasi Nokia C2-03:

Berat: 118g
Saiz: 103mm x 51.4mm x 17mm
Skrin: 240x320 (64k colours)


Pengguna juga dapat menggunakan perisian GPS secara offline dan PERCUMA! Nokia Maps ditawarkan secara percuma dan menggunakan kedudukan menara pemancar telefon untuk menentukan kedudukan. Kelebihannya ialah penggunaan batteri yang kurang berbanding menggunakan GPS semasa navigasi.

Nokia C2-03 dijangka akan mula dipasarkan pada 2Q atau 3Q 2011 dengan harga pasaran masih belum diketahui. Mungkin harga tidak semahal mana sebab cuma menggunakan Series 40 dan sasaran untuk market sederhana. Kita tunggu announcement nanti..

Followers

Klik dan Join Mereka

Blogged.my Kedai Backlink,Backlink Percuma

Blog Stats

feedburner

Komen terbaru

Suka Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...