Hidup Bukan Highway

Bukan sekadar melepak kosong..

Carian Google tertinggi di Malaysia untuk 7 hari

Hari ni aku macam tak ada idea sangat nak menulis apa. Mungkin sebab aku stress pasal kerja dan pasal benda lain. hehehehe..Tapi malas nak layan sangat bawak balik sampai umah. Baik lepak dengan wife kat umah, pastu makan malam, lagi layan.

Hari ni aku cuma nak kongsikan mengenai 10 carian Google tertinggi di Malaysia. Apa faedahnya tahu carian tertinggi ni? Itu la yang penting sebenarnya kerana ia akan menjadi kata kunci penting untuk post kita. Bila kita buat post menggunakan 10 kata kunci tertinggi Google, maka post atau blog ni akan makin cepat naik ranking.

Pepatah lama ada mengatakan 'masa itu emas'. Tapi dalam dunia blogging ni, 'kata kunci itu emas'. Jadi bila kita selalu buat post menggunakan kata carian yang tertinggi, maka automatik ranking blog akan naik.



Macam contoh diatas, carian yang berkaitan dengan 'osama bin laden' merupakan 'breakout' untuk 7 hari lepas. Ini bermakna, ramai pengguna internet di Malaysia membuat carian berkaitan 'osama bin laden' pada 7 hari lepas dan ini mungkin akan berterusan sehingga ke 7 hari seterusnya. Kalau boleh kita target carian yang 'breakout' untuk lebih cepat dapat ranking post.

Kata kunci diatas adalah berdasarkan dari tarikk post ini, iaitu 9/5/2011. Jadi, korang rajin-rajin la check top search guna fungsi Google Insight tu.

Semoga blog korang akan makin dikenali ramai. hehehe..

Followers

Klik dan Join Mereka

Blogged.my Kedai Backlink,Backlink Percuma

Blog Stats

feedburner

Komen terbaru

Suka Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...