Hidup Bukan Highway

Bukan sekadar melepak kosong..

Buah pinggang bertukar menjadi Ipad

Memang satu berita yang amat mengejutkan ramai orang. Aku rasa semua pun tau sekarang ni Ipad makin digemari ramai. Malah, ada jugak khabar angin yang mengatakan satu hari nanti Ipad bakal menggantikan buku teks di sekolah-sekolah. Memang Apple berjaya membawa satu pembaharuan teknologi yang amat menakjubkan.

Tapi kecanggihan teknologi ni ada jugak keburukannya. Disebabkan terlalu taksub nak dapat sebiji Ipad, seorang remaja sanggup menggadaikan buah pinggang semata-mata nak dapatkan duit untuk beli Ipad. Perkara ini terjadi di Beijing, China. Malah, dengar khabar agak ramai remaja di China yang ikut jejak langkah ini. Pihak berkuasa masih gagal untuk menangkap sindiket yang menjalankan bisnes membeli buah pinggang ini.

Remaja yang menjual buah pinggang dikatakan memperoleh sehingga RM9,800 bagi setiap buah pinggang. Aku tak pasti berapa harga Ipad di China tapi rasanya dah boleh beli tiga biji Ipad dah dengan duit banyak tu.

Masalahnya, berbaloi ke jual buah pinggang semata-mata nak beli Ipad atau sebarang gadget elektronik terkini? Aku harap, di Malaysia ni takde la orang yang sekemaruk remaja di China untuk buat perkara yang aku rasa amat bodoh ni. Ipad tu boleh dicari tapi buah pinggang bila dah takde, macam nak gila nak dapat balik woo..

Jadi, fikir-fikirkanlah sebelum membuat apa-apa tindakan..

Followers

Klik dan Join Mereka

Blogged.my Kedai Backlink,Backlink Percuma

Blog Stats

feedburner

Komen terbaru

Suka Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...